Attitude Contribution Students on Professional to the Student Dicipline S1 Primary School Education Open University at Study Groups Barabai
Abstract
Attitude is a factor in man which can encourage or lead to certain behaviors. Aimed this study to analyze the students 'attitude about the picture on the profession, description of students discipline and know how big contribution to the students' attitude towards discipline student profession S1 Primary Education Open University Study Group (UT PGSD POKJAR) Barabai. The sample used 60 students. Data was collected using a questionnaire form questioner, which is given to all students. The results of descriptive statistical analysis showed that the attitude of students to the profession belong in either category, the discipline of students classified in the high category. Based on the analysis simple regression test results of the analysis obtained contributions X1 - Y = 40.2%, while the significance of the contribution of students to the profession attitude towards discipline students obtained the result t = 13.12, chances of error of 0.000.
Keywords: students attitude in profession, student discipline
Full Text:
PDFReferences
Amrin Ra’uf. M, 2012. Agar Barakah di Tempat Kerja. Jogyakarta : Sabil.
AM. Shalahuddin .2009. Kepuasan Kerja (Job Satisfaction): Magister of Education Administration Prof. DR. Hamka University. Jakarta
Azwar, Saifuddin. 2011. Sikap Manusia: Teori dan Pengukurannya. Yogyakarta: Liberty.
Boo, B, 2007. Sikap Guru Terhadap Pekerjaan. www,google.co.id. Diakses pada tanggal 25 April 2009.
Gerungan, W.A. 2004. Psikologi Sosial. Bandung: Refika Aditama
Gempur Santoso. 2005. Metodologi Penelitian Kuanlitatif dan Kualitatif .Surabaya: Prestasi Pustaka,Publisher.
Hasibuan, H. Malayu S. P. 2005. Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: PT. Bumi Aksara
Hutagalung, Inge, 2007. Pengembangan Kepribadian. Indeks, Jakarta.
Husaini Usman dan Purnomo Setiady Akbar, 2011. Pengantar Statistik. Jakrta: PT Bumi Aksara
................. .2011, Metodologi Penelitian Sosial. Jakrta: PT Bumi Aksara
Ibrahim, R. 2002. Kurikulum Pembelajaran. Bandung: Jurusan Kurikulum dan Teknologi Pendidikan FIB UPI.
Johnson, Lou Anne. (2009), Pengajaran yang Kreatif Menarik. Indeks, Jakarta
Muwarni, R. Santosa. 2004. Statistika Terapan: Teknik Analisis Data. Diktat. Mata Kuliah Program Pasca sarjana UHAMKA. Jakarta.
Mulyasa, E. 2009. Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. Bandung : Remaja Rosda,
Nurfuadi, M. 2012. Profesionalisme Guru. Purwokerto : STAIN Pers
Pemerintah RI. 2007. Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003. Tentang Sistem Pendidikan Nasional dan Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2005, Tentang Guru dan Dosen. Jakarta : Visi media
Peraturan Pemerintah. 1980. Peraturan Pemerintah Nomor 30 Tahun 1980 tentang Peraturan Disiplin Pegawai Negeri Sipil;
Pemerintah RI. 2010. Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 53 Tahun 2010 tentang Disiplin Pegawai Negeri Sipil
Robbins dan Judge. 2007. Komponen Sikap. Perilaku Organisasi. Jakarta: Salemba Empat,
Sardiman. 2005. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Singgih Santoso. 2004. Statistik Multivariat. Jakarta: PT Elex Media Komputindo Kelompok Gramedia
Sugiyono. 2006 Metode PenelitianPendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif dan R & D, Bandung : Alfabita, cv.
............. . 2012. Statistik untuk Penelitian.Bandung Alfabeta, cv.
Surat Edaran Kepala Badan Kepegawaian Negara Nomor 23/SE/1980 tentang Peraturan Disiplin Pegawai Negeri Sipil.
Suryadi, Ace dan Mulyana, Wiana. 1993. Kerangka Konseptual Mutu Pendidikan dan Pembinaan Kemampuan Profesional Guru. Jakarta: Cardimas Metropole.Sutisna,
Syah, Muhibbin. 2006. Psikologi Pendidikan dengan Pendekatan Baru. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Tulus Tu’u. 2004. Peran Disiplin pada Perilaku dan Prestasi Siswa. Jakarta PT.Gramedia Widia Sarana Indonesia.
Wahyuni, Yuyun, 2011, Dasar-Dasar Statistik Deskriptif. Bantul : Mulia Medika.
Wina Senjaya. 2008. Strategi Pembelajaran; Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Yulaelawati, Ella. 2007. Kurikulum dan Pembelajaran, Filosofi Teori dan Aplikasi. Pakar Raya, Jakarta.
DOI: http://dx.doi.org/10.20527/kewarganegaraan.v7i1.3550
Article Metrics
Abstract view : 138 timesPDF - 111 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Pendidikan Kewarganegaraan
KERJASAMA DENGAN
Diindeks oleh:
Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan oleh Lembaga Pengembangan dan Penjaminan Mutu Pendidikan ULM dilisensikan dengan Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 .