PEMANFAATAN MEDIA KAHOOT UNTUK MENINGKATKAN KERJASAMA DAN HASIL BELAJAR PADA MATA PELAJARAN IPS SISWA KELAS VIII DI SMPN 2
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Qualitative, Quantitative, and Mixed. Third Edition, Terjemah, Achmad Fawaid. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Hamid, M. (2011). Metode Edutainment. Jogjakarta: Diva Press.
Kurniasih, D., Istihapsari, V., & Afriady, D. A. (2020). Penerapan Model Cooperative Learning Untuk Meningkatkan Keaktifan Peserta Didik Pada Mata Pelajaran Ipa Kelas V Sd Negeri 2 Glagah Tahun. Prosiding Pendidikan Profesi Guru, Universitas Ahmad Dahlan, 1353–1360.
Miles, M.B, Huberman, A.M, & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis, A Methods Sourcebook, Edition 3. USA: Sage Publications. Terjemahan Tjetjep Rohindi Rohidi, UI-Press.
Mulyasa, E. (2009). Praktik Penelitian Tindakan Kelas. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Priatna Mahyuda P, Hamsi Mansur, R. A. (2020). Development Media, Video Learning Social Studies, Learning Outcomes. Journal of Instructional Technology, 1(2), 109–116.
Rofiyarti, F., & Sari, A. Y. (2017). TIK Untuk AUD: Penggunaan Platform “KAHOOT!” dalam Menumbuhkan Jiwa Kompetitif dan Kolaboratif Anak. Pedagogi, 3(3b Desember 2017), 164–172.
Sutarini, Y. C. N., Priyoyuwono, P., & Armstrong, T. (2014). The nurturance of the values of responsibility and cooperation integrated into the educational science course. Journal of Character Education, 4, 213–224.
Utama, A. H. (2021). Model Desain Penyelenggaraan Pendidikan Inklusif. Edudikara: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran, 6(3).
DOI: https://doi.org/10.20527/j-instech.v3i2.8689
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
J-INSTECH Journal of Instructional Technology is abstracting & indexing in the following databases:
Managed by:
FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN JURUSAN ILMU PENDIDIKAN PROGRAM STUDI TEKNOLOGI PENDIDIKAN
Universitas Lambung Mangkurat Jl. Brigjend H. Hasan Basry Gedung FKIP ULM Banjarmasin 70123 Telp/Fax . (0511) 330 4914
Phone: 089630065787
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License