Utilization of the Surrounding Environment as a Source of Learning Forum for Social Sciences
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abbas, E. W. (2018). Penguatan Pendidikan IPS Di Tengah Isu-Isu Global. Program Studi Pendidikan IPS FKIP ULM. http://eprints.ulm.ac.id/4162/
Abbas, E. W., Wahyu, W., Sofyan, A., Sarbaini, Sarbaini, S., & Syaharuddin, S. (2016). Pendidikan Karakter. WAHANA Jaya Abadi. http://eprints.ulm.ac.id/1177/
Fakhrurrazi, F. (2018). Hakikat pembelajaran yang efektif. At-Tafkir, 11(1), 85–99.
Hasyim, M. A. (2019). Pemanfaatan Lingkungan Sekitar Sebagai Sumber Belajar Ilmu Pengetahuan Sosial. Elementeris: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar Islam, 1(1), 12–32.
Hendarwati, E. (2013). Pengaruh Pemanfaatan Lingkungan Sebagai Sumber Belajar Melalui Metode Inkuiri Terhadap Hasil Belajar Siswa SDN I Sribit Delanggu Pada Pelajaran IPS. PEDAGOGIA: Jurnal Pendidikan, 2(1), Article 1. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v2i1.47
Herman, H., Munandar, H., Annisa, A., & Apriani, T. (2022). Huma Betang Philosophy Based on Social Studies Learning Through E-Book Application. The Innovation of Social Studies Journal, 4(1), Article 1. https://doi.org/10.20527/iis.v4i1.5828
Idzhar, A. (2016). Peranan Guru dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Office, 2(2), 221–228.
Ilhami, M. R., Abbas, E. W., Mutiani, M., Jumriani, J., & Rusmaniah, R. (2022). The Social Values of the Banjar People in Traditional Markets. The Innovation of Social Studies Journal, 4(1), Article 1. https://doi.org/10.20527/iis.v4i1.6194
Mastiah, M., Hasanah, M., Putra, M. A. H., Rusmaniah, R., & Ilhami, M. R. (2022). Community Activities in Maintaining the Sustainability of the Martapura River in Banua Anyar District. The Kalimantan Social Studies Journal, 4(1), Article 1. https://doi.org/10.20527/kss.v4i1.5556
Putra, M. A. H., Handy, M. R. N., Subianto, B., Rusmaniah, R., & Hayati, N. (2022). Identifikasi Nilai Budaya Masyarakat Sungai Jelai Basirih Selatan Sebagai Sumber Belajar IPS. PAKIS (Publikasi Berkala Pendidikan Ilmu Sosial), 2(2).
Putro, H. P. N., Rusmaniah, R., Mutiani, M., Abbas, E. W., Jumriani, J., & Ilhami, M. R. (2022). Social Capital of Micro, Small and Medium Enterprises in Kampung Purun for Improving Entrepreneurship Education. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(2), Article 2. https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i2.1909
Rusmaniah, R., Herman, H., Indriyani, P. D., Sari, R. M., & Nugroho, D. A. (2022). Pelestarian Kuliner Lokal Jengkol Tahilala Sebagai Warisan Dan Perwujudan Nilai Budaya Banjar Di Desa Pingaran. Anterior Jurnal, 21(3), 57–61.
Subiyakto, B., & Mutiani, M. (2019). Internalisasi Nilai Pendidikan Melalui Aktivitas Masyarakat Sebagai Sumber Belajar Ilmu Pengetahuan Sosial. Khazanah: Jurnal Studi Islam Dan Humaniora, 17(1), Article 1. http://dx.doi.org/10.18592/khazanah.v17i1.2885
Waluyati, M. (2020). Penerapan Fokus Group Discussian (FGD) Untuk Meningkatkan Kemampuan Memanfaatkan Lingkungan Sebagai Sumber Belajar. Jurnal Edutech Undiksha, 8(1), 81–91.
Widiastuti, E. H. (2017). Pemanfaatan lingkungan sebagai sumber pembelajaran mata pelajaran IPS. Satya Widya, 33(1), Article 1. https://doi.org/10.24246/j.sw.2017.v33.i1.p29-36
Wulandari, F. (2020). Pemanfaatan lingkungan sebagai sumber belajar anak Sekolah Dasar (kajian literatur). Journal of Educational Review and Research, 3(2).
DOI: https://doi.org/10.20527/issj.v5i1.9603
Refbacks
- There are currently no refbacks.
The Innovation of Social Studies Journal (ISSJ) has been indexed and abstracted by:
Managed by:
SOCIAL SCIENCE EDUCATION, LAMBUNG MANGKURAT UNIVERSITY
Jl. Brigadier General H. Hasan Basry, ULM Banjarmasin Campus, Banjarmasin City, North Banjarmasin District, Postal Code 70123, South Kalimantan Province, Indonesia
Journal License:
Journal of The Innovation of Social Studies Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License